woensdag 13 november 2013

Buikschuiven in de Krimenerwaard

Voor mij persoonlijk is de herfst de mooiste tijd van het jaar. Een seizoen vol kleur en snel wisselende weertypen. Het jaargetijden van de paddenstoelen. Al moet ik toegeven dat ze in elk jaargetijde te vinden zijn maar in de herfst komen ze massaal tevoorschijn . Het is gelijk een mooie gelegenheid om wat nieuwe dingen uit te proberen op dit stilstaande onderwerp. Normaal krijg je daar de tijd niet voor bij macro omdat je onderwerp wegkruipt. Dit keer heb ik met behulp van twee ledlampjes en een reflectiescherm de paddenstoelen wat opgelicht in donkere stukjes bos. Dus op je knieën  of  languit op een stuk bouwplastic zoekend naar een geschikte achtergrond en dan maar schuiven met de lampjes en het reflectiescherm om de juiste belichting te verkrijgen.  Gelukkig kan ik dit buikschuiven in het loetbos op een stuk privé terrein doen, zodat ik niet steeds hoef uit te leggen wat aan het doen ben.  Rustig zoekend plat op de grond foto's makend van paddenstoelen heb dit keer weer geprobeerd om de lat weer net wat hoger te leggen .      



 


























8 opmerkingen:

  1. Prachtig Frans. Heerlijk om dit in een stukje prive-bos te doen :)
    Foto 1 en 3 vind ik wat druk, maar de rest is heel mooi. Zodra ik keuzes ga maken merk ik dat ik ze allemaal wel iets speciaals vind hebben. Zoals het druppeltje bij 2, het licht bij 6, de compositie bij 9 Fraaie serie.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frans, ik hoop dat jij nog maar veel zult "buik schuiven". Wat een super mooie foto's laat jij hier zien. En wat kunnen mensen zich toch af vragen wat je aan het doen bent, ha ha. Gelukkig trek ik me daar niets van aan, want op je buik maak je vaak wel hele mooie foto's. Ik kies geen favoriet uit deze serie, ze hebben allemaal wel iets. Groet Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frans dit zou je zo in een sprookjesboek kunnen gebruiken wat een sfeer heb je hier te pakken.klasse.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, wat een sfeervolle plaatjes. Buikschuiven is mij niet onbekend, maar het resultaat dat jij hier laat zien, heb ik nog niet verkregen, dat sprookjesachtige sfeertje, soms een beetje drukke achtergrond maar toch heeft het ook wel weer wat, het zijn foto's die anders zijn dan de meeste paddenstoelfoto's die ik zie. Dus daarom vind ik deze serie zo mooi. groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal met je eens Frans, dat de herfst zo'n heerlijk seizoen is. Jij hebt je zo te zien ook echt flink uitgeleefd met buikschuiven, en de resultaten mogen er zijn hoor, stuk voor stuk heel sfeervolle platen, duidelijk gemaakt met veel aandacht voor licht en sfeer, toppie gedaan!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fraaie serie buikschuiverij komt hier voorbij Frans.


    gr Jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wonderful pictures! I really enjoyed everyone. : )
    Greetings, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fraaie blog weer Frans, inderdaad de herfst is een mooie periode. De paddenstoel met spin is voor mij de uitschieter.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen